Allmänna villkor


1. Allmänt
1.1 Dessa allmänna villkor (”Villkoren”) gäller när du som konsument (”Kunden”) gör en beställning via www.philipsfjarrkontroller.se (”Webbplatsen”). Villkoren är enbart tillämpliga för Kund som är konsument och som gör beställningar via Webbplatsen.

1.2 Såsom angivet ovan ingås avtal vid köp via Webbplatsen mellan dig och www.philipsfjarrkontroller.se (”Säljaren”). När du köper produkter via Webbplatsen godkänner du dessa Allmänna villkor och även vår Integritetspolicy.

1.3 För att kunna beställa på webbplatsen måste Kunden ha fyllt 18 år. Säljaren accepterar, enligt svensk lag, inte kreditköp till personer under 18 år. Säljaren förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka eller ändra en Kunds beställning (exempelvis om Kunden uppgivit felaktiga betalningsuppgifter).

1.4 Säljaren reserverar sig för eventuella bild- och skrivfel på Webbplatsen, exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation. Säljaren har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. All bildinformation på Webbplatsen ska uteslutande ses som illustrationer. www.philipsfjarrkontroller.se ansvarar inte för information på Webbplatsen som kommer från samarbetspartners eller en tredje part.

1.5 PHILIPS är ett registrerat varumärke som tillhör Koninklijke Philips N.V. Korrekt användning av dessa varumärken är viktigt och du bör följa Philips instruktioner när du hänvisar till företagets produkter och tjänster. Hitta mer information på www.ip.philips.com. Upphovsrätt och alla andra äganderättigheter till innehåll som tillhandahålls av Philips, dess dotterbolag, dotterbolag och / eller partners, tillhör alla Koninklijke Philips NV och / eller dess partners eller licensgivare. Webbplatsen är ett helt oberoende av PHILIPS, dess dotterbolag samt partners.

 

2. Avtal och Beställning
2.1 För att kunna göra ett köp via Webbplatsen måste Kunden acceptera Villkoren. Genom att acceptera Villkoren förbinder sig Kunden att följa Villkoren i sin helhet, samt godkänner att denne tagit del av informationen om personuppgifter och samtyckt till användningen av eventuella personuppgifter och cookies enligt Integritetspolicyn.

2.2 Kunden kan godkänna Villkoren genom att använda Tjänsten. Du är införstådd med och accepterar att Säljaren kommer att betrakta din användning av Tjänsten som ett godkännande av Villkoren från sådan tidpunkt och framåt.

 


3. Kunduppgifter mm.
3.1 När Kunden ska genomföra en beställning kommer Kunden att bli ombedd att uppge vissa personuppgifter för att kunna fullfölja betalningen av tjänsten. Kunden bekräftar att de uppgifter som Kunden fyller i är korrekta och fullständiga samt ansvarar för felaktigt ifyllda uppgifter. Information om Säljarens behandling av personuppgifter finns i Integritetspolicyn.
3.2 Kunden ska omgående anmäla till Säljaren om det kan misstänkas att obehörig fått tillgång till Kundens personuppgifter. Kunden ansvarar för alla köp som gjorts med dennes betalningsuppgifter om sådan anmälan inte gjorts.

3.3 Om Säljaren misstänker att Kunden bryter mot Villkoren har Säljaren rätt att stänga av Kunden.

 


4. Priser, avgifter och betalning
4.1 Vid beställning via Webbplatsen gäller de priser som anges på Webbplatsen. Priser anges i svenska kronor och är inklusive moms. Priserna inkluderar inte betalningsavgifter, som anges separat.

4.2 Kunden kan betala på sätt som anges på Webbplatsen. Säljaren har rätt att ta betalt av Kunden redan i samband med beställningen. Säljaren förbehåller sig rätten att inte alltid erbjuda alla betalsätt samt att ändra betalsätt om det som Kunden valt av någon anledning inte fungerar vid tillfället för köpet eller Kunden inte godkänns för det valda betalsättet.

4.3 Om Säljaren tar emot betalning med Visa, MasterCard, Maestro, Amex eller Discover sker all överföring krypterat (SSL). Kundens kortnummer lagras inte hos oss Säljaren, utan måste skrivas in på nytt varje gång Kunden önskar betala med kort. Om Säljaren av någon anledning inte mottar Kundens betalning har Säljaren rätt att fakturera beloppet i efterhand. En fakturaavgift om 50 kr tillkommer. Betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad eller utebliven betalning utgår påminnelseavgift om f.n 60 kr samt dröjsmålsränta med 8% per år. Fakturan skickas till Kundens e-postadress.

För frågor kring betalning kan du kontakta vår kundtjänst på info@philipsfjarrkontroller.se. Vår kundtjänst är öppen vardagar 09:00 – 18:00.

 

5. Kampanjer och erbjudanden
Säljaren kan från tid till annan erbjuda kampanjer på Webbplatsen som kan ha förmånligare villkor än vad som framgår av dessa Villkor, t.ex. rörande betalning. Dessa förmånligare villkor gäller så länge kampanjen är aktiv och för de specifika tjänster som anges av Säljaren i samband med kampanjen. Säljaren förbehåller sig rätten att när som helst återkalla sådana kampanjer. Vid avslutande eller återkallande av en kampanj gäller dessa Villkor utan ändringar. Erbjudanden på specifika tjänster på Webbplatsen gäller under en begränsad tid och så länge lagret räcker.
 


6. Leverans och transport
6.1 Tjänsterna levereras normalt inom 10 arbetsdagar efter att Kunden lagt beställningen. Beställningar gjorda efter 2023-08-31 skickas som extra säker leverans (Rek). Detta innebär att paketet är försäkrat mot förlust/skada p.g.a. felaktig hantering av PostNord. På Postnord.se finns villkoren för Rek-försändelser, vilket bl.a. innehåller information om Kundens möjligheter till ersättning i händelse av förlust/skada p.g.a. PostNords hantering. 

6.2 Vid leveransförsening eller tekniska problem med tjänsten ansvarar Kunden för att anmäla förseningen eller problemet till Säljaren inom 48 timmar. Säljaren har då 14 dagar på sig att åtgärda problemet och leverera tjänsten till Kunden. Om inte annat särskilt avtalats och en leverans tar mer än 14 dagar och detta inte beror på dig som Kund har du rätt att häva köpet.

6.3 Säljaren betalar snarast tillbaka beloppet, dock senast inom 60 dagar från och med det datum Kunden anmält förseningen eller problemet. Återbetalningen kommer att ske till Kunden via det betalningsalternativ som Kunden valde, förutsatt att inte annat överenskommits eller att det finns hinder för sådan återbetalning.

6.4 Försändelsen ligger hos postombudet i 7 dagar innan den returneras till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift på 250 kr för paket som ej hämtats ut.

 

7. Ångerrätt och prenumerationer
7.1 Kunden h
ar 14 dagars ångerrätt vid köp på Webbplatsen med undantag för fjärrkontroller som specialbeställs och kräver programmering enligt Kundens anvisningar. Ångerfristen börjar löpa dagen efter att Kunden tagit emot varan. Kunden ångrar köpet genom att skicka ett skriftligt meddelande till support@philipsfjarrkontroller.se med information om den order som önskas ångras. Varan skall vara oanvänd i originalförpackning och utan skador eller tecken på användning. Om fjärrkontrollen är skadad, smutsig eller med andra spår av användning gäller inte ångerrätten och fjärrkontrollen kommer då returneras till Kunden utan återbetalning. Det är Kunden som står för returfraktkostnader. Ångerrätten gäller ej beställningsvaror. Återbetalning av returer sker senast inom 30 dagar efter att Säljaren mottagit returen.
 
 
8. Garanti och reklamation
8.1 Vissa av Säljarens produkter kan omfattas av garanti. Information om eventuell garantitid och särskilda garantivillkor för respektive tjänst finns på Webbplatsen eller i dessa Villkor. Kundens betalningsbekräftelse gäller som garantibevis.

8.2 Reklamationsrätten täcker produkter som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Kund som önskar göra gällande fel i beställd produkt ska kontakta Säljaren så snart som möjligt efter att felet upptäckts via support@philipsfjarrkontroller.se. Kunden skall ange ordernummer i mailets rubrik och bifoga bilder/videoklipp på skadan/felet. Om reklamationen avser en specialbeställd fjärrkontroll som programmeras enligt Kundens anvisningar skall Kunden tillhandahålla en bild på baksidan av teven där enhetens modell- och serienummer framgår. Reklamationer som görs inom 2 månader från det att Kunden upptäckt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid. Kunden har 3 års reklamationsrätt på varor inköpta på Webbplatsen.
 
8.3 När reklamationen godkänts kommer Säljaren att kompensera Kunden i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Säljaren strävar efter att detta ska ske inom 30 dagar från det att Säljaren mottagit reklamationen, men det kan ta längre tid beroende på tjänstens art. Säljaren förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att pårodukten inte är felaktig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer Säljaren riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden eller motsvarande nämnder i andra europeiska länder, se www.arn.se, Mer information finns på www.konsumentverket.se.
 

9. Force Majeure
Säljaren ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som Säljaren inte kunnat råda över såsom exempelvis allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem, pandemi, fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständighet som här angivits. Dessa omständigheter ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder. Om någon sådan situation skulle uppstå informerar Säljaren Kunden dels i början och dels i slutet av tiden för den aktuella situationen. Har omständigheten varat längre än 60 dagar har både Kunden och Säljaren rätt att häva köpet med omedelbar verkan.
 

10. Ändringar av Villkoren
Säljaren förbehåller sig rätten att göra ändringar i dessa Villkor när som helst i tiden. Alla ändringar av dessa Villkor kommer att publiceras på Webbplatsen. Ändringar gäller från det att Kunden har accepterat Villkoren (i samband med ett nytt köp eller vid besök på Webbplatsen). Säljaren rekommenderar dock att Kunden håller sig uppdaterad på Webbplatsen regelbundet för att bli varse om eventuella ändringar av Villkoren.
 

11. Ogiltighet
Om kompetent domstol, myndighet eller skiljenämnd skulle finna att någon bestämmelse i dessa Villkor är ogiltig eller icke-verkställbar, ska bestämmelsen i fråga och alla övriga bestämmelser vara gällande och verkställbara i den utsträckning som tillämplig lag tillåter. De bestämmelser som förklarats ogiltiga eller som inte kan verkställas kommer att ersättas av relevanta juridiska vägledningar och råd.
 


12. Tillämplig lag och tvist
12.1 Om tvist ej kan lösas i samförstånd med Säljarens kundtjänst, kan du som kund vända dig till ARN (Allmänna reklamationsnämnden) som du hittar mer info om på www.arn.se. Du kan även lämna klagomål direkt online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, som du hittar via följande länk https://ec.europa.eu/consumers/odr. Lämnar du in ett klagomål via denna plattform, vidarebefordras ditt ärende automatiskt till rätt nationellt ansvarigt tvistlösningsorgan. Detta tvistlösningsorgan tar sedan kontakt med Säljaren och försöker lösa tvisten utan att blanda in domstol.

12.2 Tvister som uppstår i anledning av detta avtal ska slutligt avgöras genom skiljedom enligt Regler för Förenklat Skiljeförfarande för Stockholms Handelskammares Skiljedomsinstitut. Skiljenämnden ska bestå av en skiljedomare och skiljeförfarandets säte ska vara Stockholm. Språket för förfarandet ska vara svenska och svensk lag ska tillämpas på tvisten.

12.3 Käranden skall, oavsett målets utgång, betala hela skiljenämndens arvode, hela den administrativa avgiften, alla skiljenämndens och SCC:s omkostnader, samtliga förskottsbelopp, hela SCC:s registreringsavgift och alla eventuella övriga kostnader för skiljeförfarandet. Vardera parten ska, oavsett målets utgång, betala för sina egna ombudskostnader som denne haft under målets gång.

12.4 All information, oavsett om den dokumenterats eller inte, rörande tvister som uppstår i anledning av detta avtal ska anses vara konfidentiell information. Samtliga parter i detta avtal förbinder sig att inte för tredje man avslöja konfidentiell information, med undantag för konfidentiell information som utlämnas till följd av tvingande bestämmelser i lag eller på grund av myndighets beslut.

 

Uppdaterar
  • Du har inga produkter i varukorgen.